[Wg.weng] EU consultatie notice and takedown

paapst m.h.paapst op rug.nl
Di Jun 12 01:39:14 CEST 2012

Ik denk ook dat het lastige van N&TD is dat het voor een hoster of ISP
soms helemaal niet vantevoren duidelijk is of de betreffende informatie
strafbaar en/of onrechtmatig is.  Het vragen van een vrijwaring aan de
melder is dan volgens de ecp-epn werkgroep een goede oplossing.
(http://www.ecp-epn.nl/werkgroep-notice-and-takedown) Dat kan wel zo
zijn, echter vraag ik me wel af hoe vaak dat in de praktijk
daadwerkelijk gedaan wordt.